Kyara Yin

De gemaakte poster (klik om te vergroten)

Bellaire in Concert

Studiejaar 1, ST Create

Styleguide en campagne

  1. Opdracht (of doel): Je kiest individueel een muziekgroep/ band/ orkest of solist – lees hieronder de voorwaarden. Je kiest een groep of solist die in Nederland niet bekend is, maar waarover wel (voldoende) materiaal te vinden is. De groep of solist maakt muziek in een duidelijk gedefinieerde muziekstijl.
  2. Doelgroep: bepaal zelf de doelgroep die bij deze band past
  3. Doel: promotie van de band en activatie van de doelgroep
  4. Middelen: audiovisuele middelen, print middelen, digitale middelen
  5. Resultaat: bekendheid van deze muziekgroep in Nederland en interactie
    met doelgroep. Mensen naar de concerten krijgen.
  6. Concept: Een reis door het heden en verleden van melodieën. Beweging, onderweg zijn en herinneringen maken. Om de belangen van de doelgroep te vervullen, aansluitend op het imago en de muziek van Bellaire vind ik een beweging een passend concept. De doelgroep wordt gestimuleerd om er op uit te gaan met vrienden en hun unieke ‘reis’ te ervaren. Het concept communiceert de belofte: ‘’ Zijn muziek delen met andere en er op dansen en relaxen is Bellaire zijn manier om aan alle problemen in zijn leven te ontsnappen. Hij denkt dat het ook voor veel mensen hetzelfde is en wilt deze momenten delen met zijn publiek.’’ naar de doelgroep.
  7. Propositie: Bellaire is een energieke opkomende dj-producer uit Frankrijk. Hij mixed de muziek genres Hiphop, Soul, Elektro en jazz in zijn muziek. Hij combineert oude melodieën met vernieuwende melodieën.